Majstor dimnjačar Slaven Fišter:
Građani su prema
zakonu obvezni dimnjačaru dopustiti kontrolu svojih dimnjaka
Metković, 7. listopada 2014.
Uskoro počinje sezona grijanja pa
podsjećamo građane da je, sukladno Odluci o dimnjačarskoj službi na području
Grada Metkovića, obvezno održavanje dimnjaka i ložišta. Dimnjačari su na
terenu, a posao im je obići svako kućanstvo te ustanove i poduzeća koja će se ove zime grijati na tekuće ili kruto gorivo.
Dimnjačari su dužni obaviti kontrolu
svakoga dimnjaka, a dimnjačarske poslove na području Grada Metkovića već treću
godinu obavljaju djelatnici Dimnjačarskoga obrta DIM na čelu sa stručnom
osobom, majstorom dimnjačarom Slavenom Fišterom, s kojim je ove godine Gradom
sklopio Ugovor o koncesiji na pet godina.
Prema spomenutoj Odluci građani su
dužni omogućiti redovitu kontrolu i čišćenje svojih ložišta i dimovodnih
objekata te omogućiti pristup svakom ložištu i dimovodnom objektu koji se
koristi. Stoga smo o tome porazgovarali s majstorom dimnjačarom Slavenom
Fišterom.
Koliko se puta godišnje obavlja
kontrola dimnjaka i koliko stoji ta usluga?
– Čišćenje je obvezno jednom, a
kontrola ispravnosti dva puta na godinu. Za redovno održavanje raspon cijena je
između 45 i 70 kuna. To znači da kontrola dimovodne instalacije, ako je dimnjak
čist i nije potrebno čišćenje, iznosi 45 kuna, a dimnjačar nakon kontrole izdaje
certifikat za protupožarnu i komunalnu inspekciju na području grada, koji
vrijedi šest mjeseci. Ako se dimnjak čisti ta usluga se naplaćuje 70 kuna.
Kompletna usluga obuhvaća detaljno čišćenje dimnjaka, dimovodne cijevi i vađenje
čađe. Poneku peć očistimo i besplatno, a ako se radio o peći za centralno onda
njeno čišćenje stoji dodatnih 30 kuna, mada je po cjeniku puno više. Naravno, i
nakon čišćenja korisnik dobije certifikat o ispravnosti.
Koje poslove najčešće obavljate?
– Čišćenje cjelokupnoga dimovodnoga
postrojenja. Znači čišćenje dimnjaka, peći, kotlova, izdavanje certifikata,
spaljivanje dimnjaka. U biti sve što se podrazumijeva pod dimovodno postrojenje.
Koliko vas je na terenu?
Na terenu nas je za sada dvojica, a
ako se poveća obujam posla bit će nas i više.
Kako ljudi reagiraju kada im
pokucate na vrata?
– Mi smo na trenu već tri godine, ali
još uvijek ima onih koji kao da ne znaju da je kontrola i čišćenje dimnjaka
zakonska obaveza. Svakome domaćinu pokušavamo objasniti da nas po zakonu mora
primiti i da, ne daj Bože požara, mora imati papir. Kada je požar u dimnjaku
mene automatski zovu vatrogasci. Ja u knjizi provjerim jesu li me vlasnici
dimnjaka pustili da obavim kontrolu ili nisu i onda na teren izlazi protupožarni
inspektor koji na temelju moga izvješća obavlja daljnje radnje.
Postoje li kazne za one koji
odbijaju dimnjačara?
– Naravno, i to u cijeloj Hrvatskoj
prema Odluci o dimnjačarskoj službi. Mi u protekle dvije godine nismo nikoga
kaznili jer smo smatrali da je potrebno jedno vrijeme da se ljudi naviknu na nas.
Po novome, kako bih zaštitio sebe, pišem prijave onima koji ne dopuste kontrolu.
Ne daj Bože da se nešto dogodi, da ne bi ispalo da dimnjačar nije dolazio.
Rekli ste da se kontrola obavlja
dva puta godišnje?
– Da, nakon završetka kontrole u
zimskoj sezoni mi bismo trebali započeti s novom kontrolom u ožujku. Međutim to
je teško objasniti ljudima. Većina će pristati na jednu kontrolu, ali na drugu
neće. Ako ne pristanu morali bi mi potpisati da to rade na vlastitu odgovornost
i da garantiraju da se šest mjeseci neće ništa dogoditi. Napominjem da se
dimnjak u ljeti može sam od sebe zapaliti jer se od vrućine tope nakupine čađa i
može doći do zapaljenja. Još jednom ističem da je dimnjačar obavezan proći sve
dva puta, kako domaćinstva tako i tvrtke i stambene zgrade i to mora imati u
evidenciji. Po dimnjačarskoj Odluci stoji i više puta, ali mi smo standard u
ovom toplom području prilagodili EU. Za usporedbu, u Zagrebu se na jedan dimnjak
dolazi šest puta godišnje.
Koji
dio grada trenutno kontrolirate?
Obilazimo teren i trenutno smo na
desnoj strani grada. Ako domaćina nema kod kuće ostavljamo obavijest i
dogovaramo se za drugi dan. Ima i onih koji obavijest jednostavno ignoriraju. Od
ove sezone takve ćemo tretirati kao da nam nisu dopustili kontrolu.
Spominjali ste kazne. Kolike su
one?
– Ja u taj dio ne ulazim. To je
zakonski dio koji vodi komunalni redar. Moj dio posla je da pišem prijave.
Trenutno to radimo za one koji nam do sada nikada nisu dopustili da obavimo
posao. Kada dobiju prijavu na njoj piše napomena da imaju rok od 30 dana da me
nazovu i da se to riješi sporazumno, u protivnom ja ne odgovaram za posljedice.
Ako se u tom roku ne jave ja tu prijavu predajem u komunalni odjel. Napominjem,
da je prijava napisana u pet istovjetnih primjeraka, od kojih se po jedan
dostavlja komunalnom redaru, protupožarnoj inspekciji, korisniku i nadležnom
Sudu na tom području, a jedan ostaje meni kao ovlaštenom dimnjačaru. Komunalni
redar nekom vrstom opomene obavještava ljude da to počnu rješavati, a ako ne
uspije riješiti onda predmet predaje protupožarnom inspektoru koji automatski
piše kaznu. Važno je dodati da bez važećega pozitivnog nalaza o ispravnosti
dimnjaka, koji nakon svake kontrole i čišćenja izdaje ovlašteni dimnjačar,
osiguravajuća društva ne isplaćuju premiju, ako se utvrdi da je uzrok požaru bio
neispravan dimnjak.
Koje Vam je radno vrijeme i kako
Vas se može kontaktirati?
Naše radno vrijeme je od 8 do 16
sati, ali prema potrebi to može biti i duže. Obilazimo određena područja i
pokušavamo se prilagoditi ljudima i njihovim potrebama. Ako je potrebno na teren
možemo izaći i subotom. Vrijeme nam nije fiksno i ako netko želi da mu se
kontrola ili čišćenje obavi ranije može nas nazvati na broj 095 198 58 70.